**نقش ورزش در سلامتی انسان**
سلامت و ورزش

منوی اصلی

به وبلاگ من خوش آمدید

لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و ورزش و آدرس hhmm66.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشیو مطالب
فروردين 1397
نویسندگان
لینک های روزانه
دیگر موارد
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امکانات جانبی
**نقش ورزش در سلامتی انسان**
ن : حدیث مسعودی.مبینا ملاحی ت : چهار شنبه 22 فروردين 1397 ز : 19:7 | +

چطور قدرتبدنی خود را افزایش دهیم؟

در کنار تمرینات اروبیک که باعث افزایش قدرت قلب و ریه های شما می شوند، تمرینات مربوط به تقویت قوای جسمانی باعث کاهش چربی های اضافی و افزایش ماهیچه های بدن شما خواهند شد. روش انجام این تمرینات این است که ماهیچه های مختلف بدن را با انجام ورزشهایی مثل دمبل زدن قوی می کند. می توانید به جای دمبل حتی از کیسه های سنگین حاوی شن و ماسه یا قوطی های پر از آب استفاده کنید. 

ورزش برای جوانانی که معلولیت جسمانی دارند
بنا به اظهارات مرکز جراحی های عمومی آمریکا، انجام فعالیت های مرتب ورزشی علاوه بر اینکه می تواند به معلولین در افزایش توانایی ماهیچه هایشان کمک کند در ایجاد حس ”مفید بودن“ برای آنها هم موثر خواهد بود. در آمریکا مرکزی برای ورزش معلولین به نام NSCD وجود دارد که بدون دریافت هزینه های قابل ملاحظه در ایجاد خلاقیت در کودکان و نوجوانان معلول هم مفید است و سالانه حدود ۳ هزار نوجوان و کودک معلول از آن استفاده می کنند. هیئتی متشکل از ۵۴ متخصص و بیش از سه هزار نفر داوطلب موفق شده اند ۲۸ هزار درس برای تعلیم به این معلولین تهیه کنند. اعضای NSCD را معلولین مثل نابینایان، ناشنوایان، کسانی که نقص عضو دارند ناقص الخلقه ها، مبتلایان به آسم و دیابت حاد و…تشکیل می دهند. ضمناً مبتلایان به آسم می توانند با نظارت متخصص در هر فعالیت ورزشی که مایل باشند شرکت کنند.

دوری از ورزش چه عوارضی دارد؟
در بخشی از این کتاب تاکید شده ورزش به همان اندازه که برای فرد ورزشکار مفید است، دوری از آن هم عوارضی دارد. ازدیاد بروز سکته‌های قلبی و مغزی، انسداد عروق کرونر قلبی و نیاز بیشتر به جراحی قلب، گشادی قلب، فشار خون بالا، چاقی، بیماری‌های تنفسی، کاهش سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری‌های عفونی، بیماری‌های کبدی، آرتروز و بیماری‌های ستون مهره‌ها از انواع بیماری هاست که دوری از ورزش میزان ابتلا به آنها را بیشتر می‌کند.همچنین کم تحرکی و ورزش نکردن در بسیاری موارد موجب بروز دیسک کمر و گردن، سنگ کلیه، کاهش واکنش‌های مغزی، احساس رخوت و خستگی مزمن و روحیه ضعیف در فعالیت‌های روزمره می‌شود و از همه بدتر اینکه تمایل افراد به استفاده از مواد مخدر و الکل و مصرف بیشتر داروهای روان گردان را هم بیشتر می‌کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به سلامت و ورزش مي باشد.